powrót

24 czerwca 2024

Nabycie nieruchomości produkcyjno-biurowej >20000 m2

Z wielką radością informujemy, że zespół naszej kancelarii prowadzony przez Agatę Pawlak–Jaszczak, w składzie Adrianna Janicka, Magda Bartczak, Zuzia Kaczmarek, Jacek Gramza miał przyjemność doradzać naszemu wieloletniemu klientowi w transakcji nabycia nieruchomości zabudowanej m.in. budynkiem produkcyjnym z częścią biurową i socjalną, o powierzchni powyżej 20 000 m2. Proces ten zakończył się sukcesem, a my jesteśmy dumni, że mogliśmy wspierać naszego klienta na każdym etapie tej transakcji.

 

Nasz zespół zaangażowany był w proces nabycia od samego początku. Nasze usługi obejmowały:

 

  • Negocjacje Head of Terms: Pomagaliśmy klientowi w ustaleniu kluczowych warunków przyszłej transakcji, jej ram czasowych, poufności, odpowiedzialności i współpracy stron na etapie do dnia zawarcia umowy sprzedaży oraz na wypadek niedojścia tej umowy do skutku.
  • Badanie due diligence nieruchomości oraz budynków i obiektów: Przeprowadziliśmy gruntowną analizę prawną nieruchomości w oparciu o dokumenty ujawnione w VDR, dokumenty znajdujące się w aktach księgi wieczystej oraz uzyskane niezbędne zaświadczenia, aby upewnić się, że Klient nabywa nieruchomość wolną od wad prawnych. W ramach badania due diligence analizowaliśmy m.in. kwestie dotyczące tytułu prawnego do nieruchomości, obciążeń prawnych, sporów, postępowań sądowych i administracyjnych, prawidłowości procesu budowlanego istniejących budynków i obiektów, praw autorskich do projektów, ochrony konserwatorskiej, zanieczyszczeń gruntu, dostępu do drogi publicznej, dokumentów planistycznych (z uwzględnieniem dalszych planów inwestycyjnych Klienta na tej nieruchomości) oraz ustawowego prawa pierwokupu.
  • Negocjacje umowy sprzedaży oraz dokumentów towarzyszących: Negocjowaliśmy warunki umowy sprzedaży w tym dotyczące zakresów i okresów odpowiedzialności sprzedającego, zakresu niezbędnych gwarancji i oświadczeń obu stron umowy, zagadnień dotyczących compliance, poufności, zabezpieczeń prawidłowego wykonania zobowiązań sprzedającego oraz zasad płatności ceny.  W ramach tych prac negocjowaliśmy też treść wszystkich niezbędnych dokumentów towarzyszących kładąc szczególny nacisk na kwestie odpowiedzialności sprzedającego za poszczególne oświadczenia dotyczące nieruchomości w ramach zróżnicowanych „koszyków” określających maksymalny limit odpowiedzialności.
  • Raportowanie na każdym etapie transakcji oraz zgody korporacyjne: Każdy z etapów transakcji wymagał też właściwego raportowania treści uzgodnionych dokumentów oraz ustaleń stron zagranicznym wspólnikom Klienta, tak aby finalne uzgodnienia potwierdzone zostały przygotowanymi przez nas odpowiednimi zgodami korporacyjnymi. 

 

Gratulujemy nowemu właścicielom i życzymy dalszych sukcesów w zarządzaniu nabytą nieruchomością. Jesteśmy pewni, że ta inwestycja przyniesie wiele korzyści i satysfakcji oraz otworzy nowe możliwości, szczególnie że Klient planuje rozbudowę na nabytej nieruchomości o kolejne powierzchnie produkcyjne i biurowe